Tänään järjestettiin ensimmäinen Assi-päivä!

Assi-päivä järjestettiin Viipurintien pääterveysasemalla 8.2.2024 yhteistyössä Hämeen Ammattikorkeakoulu HAMKin sairaanhoitajaopiskelijoiden kanssa. Päivän tavoitteena oli lisätä Assi sairaalasta tietoisuutta niin kantahämäläisille asukkaille kuin henkilöstölle sekä saada asukkailta ja henkilöstöltä näkökulmia ja vinkkejä esimerkiksi asukasviestintään. Päivän aikana tapasimme runsaasti eri ikäisiä asukkaita, keskustelimme Assin valmistelutilanteesta, rakentamisen aikataulusta, palveluista, julkisesta liikenteestä sairaalalle sekä siitä mitä vanhan sairaalan tilalle tulee. Paljon keskustelua herätti myös palveluverkkoselvitys sekä valtakunnallinen keskussairaalaselvitys.
Kysyimme erillisenä kyselyllä osallistujilta näkökulmia:
1) Mitä he haluavat tietää lisää Assista ja sen palveluista?
2) Mikä tulevassa Assissa eniten ilahduttaa?
3) Onko jotain mikä mietityttää Assissa ja sen palveluissa?

Näistä palautteista tehdään erillinen kooste ja hyödynnämme saatua palautetta Assi valmistelun eri vaiheissa.

Osallistujat olivat ilahtuneita Assi-päivästä ja jalkautumisestamme lähelle jo nyt olevia palveluita kertomaan tulevasta sairaalasta. Sairaanhoitaja-opiskelijat järjestivät Assi-päivän osana heidän projektityöharjoitteluaan ja he saivat oivallista kokemusta tapahtuman järjestämisestä. He osallistuivat aktiivisesti osallistujien kanssa niin kyselyjen parissa kuin kertoen Assin toiminnasta. Hienoa tiedonjakoa tuleville asiakkaille ja potilaille!

Iso kiitos kaikille osallistujille ja sairaanhoitajaopiskelijakollegoille – hienoa jatkaa tällä kokemuksella seuraavaan Assi-päivään,

joka on Kanta-Hämeen keskussairaalan pääaulassa 15.2. klo 9 – 13.

Tervetuloa jatkamaan Assi-keskustelua!