Assin ympärillä tapahtuu -viikkotiedote 35

AIKATAULU
Assin työmaalla on käynnissä tällä hetkellä perustustyöt ja väestönsuojarakenteet, täyttötyöt sekä salaojien ja viemäreiden asennukset, paikallavaluseinät ja -kuilut sekä elementtiasennukset. Muuraukset ja ikkuna-asennukset ovat käynnistyneet elokuun aikana.

YMPÄRISTÖVAIKUTUKSET
Työmaaliikenne tulee vaikuttamaan Ahvenistontiellä syyskuun aikana lähinnä betoni- ja elementtikuormien muodossa. Hulevesilinjan rakentaminen Ankkalammen suuntaan on käynnissä.

Hulevesireitin rakentamisen vuoksi suljetaan Aleksis Kivenkadun kohdalta pyörätie ylös sairaalalle 2.9-5.9. väliseksi ajaksi – pahoittelemme, että työmaa tulee tuolloin kiertää Marssitien tai Sairaalatien kautta.

Hämeenlinnan kaupunki on käynnistänyt Rapamäen oikaisun, Olympiakadun jatkeen ja Hautaportinkujan rakentamisen. Huomioikaa nopeusrajoitusalueen laajeneminen Rapamäkeen – 30km/h. Kevyen liikenteen reitteihin tulee muutoksia useassa vaiheessa – vauhdin hidastamista myös pyörällä liikkuessa. Kaupunki tiedottaa Ahvenistontien infra-urakasta lisää sivuillaan.

Työmaa on auki ma-pe 6-20 ja la 7-15.30. Meluavaa työtä tehdään meluluvan mukaisesti eli ma-pe 7-18.

TURVALLISUUS
Panostamme turvallisuuteen ja se on meille sydäntä lähellä, niin sinun kuin jokaisen työntekijämme. Ulkopuolisten liikkuminen työmaalla on ehdottomasti kiellettyä. Kameravalvontaa alueella on lisätty. Liikuttehan turvallisesti työmaan ympäristössä.
Turvallisuustasoa työmaalla mitataan viikoittain TR-mittauksella, joka on talonrakennuksen standardoitu viikoittainen turvallisuusmittausmenetelmä. TR- mittausten keskiarvo on 96,29% (projektin alusta). Työtapaturmattomia päiviä on tällä hetkellä 77.