Assin tekijät: Superkäyttäjät – Assin tulevaisuuden rakentajat

Assi on pian valmis, mutta ennen kuin ensimmäinen potilas astuu sisään, on paljon tehtävää. Yksi merkittävimmistä tiimeistä, jotka ovat olleet mukana varmistamassa, että sairaalan tilat ja toiminnot vastaavat käyttäjien tarpeita, on Superkäyttäjien tiimi. Tämä innokas 21 hengen joukko työskentelee päivittäin varmistaakseen, että tulevat tilat palvelevat sekä henkilöstöä että potilaita parhaalla mahdollisella tavalla.

Miksi Superkäyttäjät on perustettu?

Superkäyttäjien tiimi toimii käyttäjien näkökulman edustajina Assin rakennusvaiheessa. He ovat sairaalan tulevaisuuden arjen asiantuntijoita, jotka tietävät, mitä tarvitaan, jotta työ sujuu mutkattomasti ja turvallisesti. He ennakoivat tilojen ja varusteiden tarpeita ja varmistavat, että Assi on valmis palvelemaan sekä henkilöstöä että potilaita. Superkäyttäjät ovat pääosin kliinisen työn ammattilaisia, joten heidän näkemyksensä ja kokemuksensa ovat korvaamattomia.

Päivittäiset tehtävät – konkreettista työtä ja suuria saavutuksia

Jokaisen päivän työ koostuu pohjakuvien ja tilasuunnitelmien läpikäymisestä. Superkäyttäjät käyvät läpi omien yksiköidensä tilat, merkitsevät varusteiden paikkoja ja arvioivat irtokalusteiden tarvetta. Tämä vaatii tarkkaa silmää ja perusteellista ymmärrystä siitä, miten tilat tulevat toimimaan päivittäisessä käytössä.

Tiimin suurin saavutus on ollut kyky oppia nopeasti uusia työtehtäviä ja ammattitermejä, sekä muodostaa tiimi, joka toimii saumattomasti yhdessä. –Olemme ottaneet haltuun paljon uusia asioita, ja olemme ylpeitä siitä, kuinka hyvin olemme pystyneet vastaamaan haasteisiin, kertoo superkäyttäjänä toimiva Titta Kostjukova. Yhteistyö on ollut avainasemassa, ja tiimiläiset tukevat toisiaan jatkuvasti.

Superkäyttäjien erityisosaaminen – intoa ja yhteistyökykyä

Yksi tiimin suurimmista vahvuuksista on sen monipuolisuus. Tiimin jäsenet tuovat mukanaan valtavan määrän substanssiosaamista, mutta myös yhteistyöhalu ja innostus uuden kehittämiseen ovat tärkeässä roolissa. –Meillä on upea ryhmähenki – aina voi kysyä apua, ja kaikki auttavat toisiaan, toteaa suunnittelukoordinaattori Soili Hietasola-Husu.

Haasteet ja motivaatio – yhdessä onnistuminen

Superkäyttäjät kohtaavat työssään haasteita, kuten teknisiä ongelmia ja aikataulupaineita. –Osa työstä on ollut vaikeaa tehdä ajoissa rakennusviiveiden vuoksi, mutta tiimissä on voima, ja yhdessä olemme selvinneet näistäkin haasteista, superkäyttäjät Jenni Mattila, Johanna Muroke ja Berta Kuisma kertovat.
 Motivaatio kumpuaa ryhmähengestä ja siitä, että oman työn tulokset näkyvät konkreettisesti. –Työmme on erittäin palkitsevaa, kun näemme suunnitelmien muuttuvan todellisuudeksi, toteaa superkäyttäjä Virpi Ylitalo.

Kohti tulevaisuutta – uusia haasteita ja kehitystä

Lähestyvä muutto Assiin tuo mukanaan uusia haasteita, ja Superkäyttäjät valmistautuvat ottamaan ne vastaan. He ovat sitoutuneet varmistamaan, että tilat toimivat käytännössä yhtä hyvin kuin paperilla. –Meiltä odotetaan vastauksia siihen, miten tilat toimivat, ja olemme valmiita pohtimaan tätä yhdessä.

Kutsu mukaan – Superkäyttäjät toivottavat kaikki tervetulleiksi

Superkäyttäjät ovat tutustumassa uuteen työpaikkaansa etukäteen, ja he haluavat, että heidän osaamistaan hyödynnetään laajasti. –Aina voi kysyä meiltä – vastaamme itse tai otamme selvää, he vakuuttavat. Tämä innostunut ja osaava joukko on varmistamassa, että Assi on valmis tulevaan!