Ahveniston sairaalan työmaan turvallisuussuunnitelmaa on päivitetty

Ahveniston sairaalan eli Assin työmaalla käytiin katselmus 12.8.2021 työmaan turvallisuuteen liittyen ja turvallisuussuunnitelmaa on katselmuksen perusteella päivitetty.

Hämeenlinnan kaupungin urakkana rakenteilla olevan ja kuun lopussa valmistuvan uuden Sairaalatien rakennustyöt ovat vaikuttaneet alueella kevyen liikenteen väyliin. Kevyen liikenteen väyliä on jouduttu siirtämään ja katkaisemaan, jotta uusi tie ja sen reuna-alueet on voitu rakentaa. Liikenneväyliin tehdään muutoksia myös uuden sairaalan sijainnin vuoksi.

Työmaalla on viikolla 32 pidetty lyhyt hetkellinen seisahdus. Seisahduksen aikana on päivitetty turvallisuussuunnitelmaa katselmuksen pohjalta. Tavoitteena on kevyen liikenteen käyttäjien turvallisuus sekä työmaalla sujuva työskentely uuden Ahveniston sairaalan maanrakennustöiden alettua, minkä johdosta liikenne alueella on lisääntynyt entisestään.

Liikenneväylät tulevat siirtymään uuden Sairaalatien mukaiseksi syksyn aikana asteittain ja vanha sairaalalle menevä tie katkaistaan.