Liikenteelle aukeaa uusi tie käyttöön Kanta-Hämeen keskussairaalalle

Maanantaina 23.8.2021 klo 9.00 otetaan käyttöön uusi Sairaalatie. Uusi Sairaalatie on rakennettu Hämeenlinnan kaupungin toimesta.

Tulevan Ahveniston sairaalan, tuttavallisemmin Assin, sijainti tulee olemaan nykyisen sairaalalle kulkevan tien paikalla. Uusi Sairaalatie on käytössä nykyiselle sairaalalle rakentamisen ajan ja tulevaisuudessa se tulee olemaan Assiin kulkeva tie.

Sairaalatien rakennus aloitettiin kesällä 2021 ja rakennustyöt ovat aiheuttaneet eri rakennusvaiheessa liikenteelle ja kevyelle liikenteelle väliaikaisia muutoksia. Jatkossa ajoneuvo- sekä kevytliikenne tulevat keskittymään uudelle Sairaalatielle. Kevyenliikenteen väylät sairaalan ympäristössä muuttuvat myös.

Liikenteenohjaus on järjestetty vanhan sairaalalle kulkevan tien molempiin päihin maanantaista 23.8. keskiviikkoon 25.8. Vanha sairaalalle kulkeva tie siirtyy kokonaan työmaakäyttöön.

Kartassa näkyvissä kevyelle liikenteelle sallitut väylät.

Seuraa Hämeenlinnan kaupungin tiedottamista tierakentamiseen liittyen: https://www.hameenlinna.fi/yleinen/sairaalatien-alueella-muutoksia-kevyen-liikenteen-reitteihin/

Jere Takala
Rakennuttajapäällikkö